Tarihçe

Tarihçe: Genel Sekreterlikte yürütülen yazışmaların tek elden yürütülmesini sağlamak amacıyla Sakarya Üniversitesi Yönetim Kurulunun 23.12.2021 tarihli  ve 721/11 sayılı kararı ile  Genel Sekreterlik altında "Yazı İşleri Şube Müdürlüğü" kurulmuştur. Genel Sekreterliğe bağlı İdari ve Mali İşler Daire Başkanlığı bünyesinde hizmet veren "Genel Evrak ve Arşiv Şube Müdürlüğü" nün 03/.2.2022 tarihli ve 726/11 sayılı  Sakarya Üniversitesi Yönetim Kurulu kararı ile kapatılmasının ardından, birim tarafından yürütülen evrak kayıt, dağıtım ve posta işlemleri de Yazı İşleri Şube Müdürlüğü tarafından yürütülmeye başlanmıştır.

Sakarya Üniversitesinin bilgi varlıklarının etkili bir şekilde yönetilmesi, korunması ve paylaşılması sorumluluğunun üstlenilmesi ile üniversitenin iş süreçlerinin daha verimli hale gelmesi, karar alma süreçlerinin hızlanması ve şeffaflığın artması amacıyla Genel Sekreterlik altında faaliyet gösterecek Kurumsal Belge Yönetimi Koordinatörlüğü kurulması,

SAÜ Üniversite Yönetim Kurulu’nun 03.02.2022 tarih ve 726/11 sayılı Kararı ile Genel Sekreterlik bünyesinde kurulmuş mevcut Arşiv Koordinatörlüğü'nün kapatılarak Kurumsal Belge Yönetimi Koordinatörlüğü altında Arşiv Birimi olarak faaliyet göstermesi, Genel Sekreterliğe bağlı Yazı İşleri Şube Müdürlüğü'nün Yazı İşleri Birimi adı ile Kurumsal Belge Yönetimi Koordinatörlüğü altında faaliyet göstermesi 04.10.2024 tarihli ve 692 sayılı Senatoda alınan "15" no'lu karar ile kabul edilmiştir.