Tarihçe: Genel Sekreterlikte yürütülen yazışmaların tek elden yürütülmesini sağlamak amacıyla Sakarya Üniversitesi Yönetim Kurulunun 23/12/2021 tarihli ve 721/11 sayılı kararı ile Genel Sekreterlik altında "Yazı İşleri Şube Müdürlüğü" kurulmuştur. Genel Sekreterliğe bağlı İdari ve Mali İşler Daire Başkanlığı bünyesinde hizmet veren "Genel Evrak ve Arşiv Şube Müdürlüğü" nün 03/02/2022 tarihli ve 726/11 sayılı Sakarya Üniversitesi Yönetim Kurulu kararı ile kapatılmasının ardından, birim tarafından yürütülen evrak kayıt, dağıtım ve posta işlemleri de Yazı İşleri Şube Müdürlüğü tarafından yürütülmeye başlanmıştır.